Bedankt voor het doorgeven van uw telefoonnummer.
U wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld.

Klant aan het woord: Eddy van Bon

Eddy van Bon over HTB accountants:

“Van Bon Elektro heeft geen last van bagage uit het verleden”

“Ik heb het in eerste instantie wel geprobeerd…”, begint Eddy van Bon zijn verhaal over zijn mooie onderneming Van Bon Elektro. “Toen mijn werkgever failliet ging, was het bedrijf waar ik werkte beschikbaar voor overname. Ik heb serieuze gesprekken gevoerd met de curator, want de wens om voor mezelf te beginnen was er wel. Maar ik had er geen goed gevoel over, je neemt in zo’n geval toch een hoop ‘bagage’ mee.” Hoewel de overname van de baan was, wilde Eddy toch gaan ondernemen: “Dat zit toch een beetje in mijn bloed, mijn beide opa’s waren ook zelfstandig ondernemer. Ik ben in twee dagen tijd, op 19 mei 2014 (zonder plan vooraf) een nieuw bedrijf gestart!” Gelukkig kon Eddy rekenen op een zorgvuldig opgebouwd netwerk in de regio en natuurlijk zijn eigen ervaring.

Innovatie & groei

Inmiddels staat er een solide, groeiende onderneming: “Ik ben gestart met 1 collega en elk jaar kwam er een nieuwe medewerker bij. Inmiddels bestaat ons team uit 10 vakmensen en ondersteuning. Een jong team met altijd minstens een leerling, we zijn een erkend leerbedrijf en dat is belangrijk. We kunnen niet blijven innoveren en vooroplopen in de technische ontwikkeling als we niet ook zorgen voor actuele kennis en kunde in de branche. Stilstand is achteruitgang!” Voor Van Bon Elektro is innovatie & technische ontwikkeling essentieel. Eddy legt uit: “Wij installeren en onderhouden alles in huis dat werkt via een draad of wifi: elektra en domotica of ‘smart home’. Dat gaat niet alleen over verwarming, koeling, verlichting en zonwering, maar ook over ventilatie, leefklimaat, intelligente huishoudapparatuur en media.”

Ambitie & samen stappen zetten

Eddy laat zich niet uit het veld slaan door een krappe arbeidsmarkt of hoge energiekosten: “Het is op dit moment bijna onmogelijk om aan mensen te komen, dat is wel een uitdaging. Maar dat doet niets af aan onze ambities. Gelukkig hebben we met HTB een partner gevonden die dat snapt.” Vanaf de opstart in 2014 levert HTB de financiële en fiscale diensten die passen bij de fase waarin het bedrijf zich bevindt. “In mijn kennissenkring zitten ook ondernemers en een aantal van hen werkte al met Hans (van den Hoogenhoff, red.). Ik ben met hem in gesprek geraakt en het paste gewoon. Ook nu we zelf inmiddels financiële mensen op kantoor hebben en we onze systemen geautomatiseerd hebben, zijn de lijntjes kort. Ik kan Hans altijd bellen voor advies en onze mensen hebben directe contacten bij HTB voor salarisadministratie, belastingen en jaarrekeningen. Nu zijn we de volgende stap aan het voorbereiden: integratie van calculatie, tekenwerk, CRM-systeem etc. Dan kijken we samen met de specialisten van HTB naar wat de beste opties zijn voor ons bedrijf, dat is gewoon zorgvuldig maatwerk.”

Toekomst

“Achteraf gezien ben ik blij dat ik vanuit niets begonnen ben. Ik kon al mijn keuzes zelf maken en waar nodig heeft Hans me van advies voorzien. En ook nu ‘loopt’ HTB met ons mee. En ik weet dat ik altijd een open en eerlijk advies krijg, zelfs als dat betekent dat we gaan automatiseren of financiële werkzaamheden zelf ‘in huis’ gaan doen. Dat is waardevol en voor ons toekomstbestendig.”