Bedankt voor het doorgeven van uw telefoonnummer.
U wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld.

Klant aan het woord: Huisartsen Mariënweerd

Klant aan het woord: Huisartsen Mariënweerd

Klant aan het woord: Huisartsen Mariënweerd Het verschil zit ‘m in alles!

“Ik heb eigenlijk maar ervaring met twee ‘boekhoud-partners’, maar die twee verschillen letterlijk in alles!”, vertelt dr. Jantine Albers. Samen met dr. Karlijn Klein Breteler runt ze Huisartsenpraktijk Mariënweerd in Mill. En dat ziet er anders uit dan vroeger. Jantine legt uit: “Ons team bestaat uit twee huisartsen, een vaste waarnemend arts, een arts in opleiding, drie assistentes en drie praktijkondersteuners: twee voor somatiek (chronische aandoeningen als bijv. COPD en diabetes) en een voor geestelijke gezondheid.” Kortom: het is gewoon een onderneming. Daar komt veel financiële en fiscale verantwoordelijkheid bij kijken! “Voordat ik ging ‘associëren’ en als ‘maat’ in deze praktijk aan de slag ging, heb ik lang in dienstverband gewerkt. We hadden toen een ‘klassieke’ boekhouder: goed met cijfers, maar minder proactief. Als er iets veranderde in fiscale of financiële zin, was dat een hele rompslomp. Toen ik de praktijk ging overnemen, was een andere accountant voor mij een voorwaarde. Een collega huisarts verwees me door naar Ton Timmerman van SABBest (nu HTB accountants & adviseurs) en van die overstap heb ik geen spijt gehad!” aldus Jantine.

Thuis in de medische wereld

“Dat ik het advies kreeg om eens met Ton Timmerman te gaan praten was eigenlijk heel logisch. Hoewel HTB-opdrachtgevers in alle sectoren bedient, zijn ze van oudsher wel ‘thuis in de medische wereld’ en dat maakt een enorm verschil. HTB verzorgt naast onze salarisadministratie (Jean-Pierre Smits is een kei in ontzorgen!) ook de boekhouding en jaarrekeningen. Maar zowel Ton als opvolger Maikel (van Krugten, red.) gaan verder dan dat. Op basis van vergelijkingen in de markt (benchmark) wordt gekeken naar patiënten aantallen en demografie. Hoe staat het met registratie en declaratie van afspraken, behandelingen en gesprekken? Vinden we daarin aansluiting met andere praktijken? Ze adviseren ons op het gebied van ‘good house-keeping’. Zo kunnen we onze dienstverlening beter maken, hebben we meer tijd voor onze patiënten en blijft alle informatie veilig en up-to-date. Ze weten precies waar ze het over hebben. En verandert er iets in wet- en regelgeving? Dan worden we proactief geinformeerd! Het enige nadeel daaraan is dat ik de nieuwsbrieven van HTB alleen even ‘scan’ als ze binnenkomen. Omdat ik weet dat als het relevant is voor ons, ze ons persoonlijk op de hoogte stellen…”

Zakelijk, persoonlijk & digitaal

Sinds 2013 werkt Jantine samen met HTB: “Niet lang nadat we ‘zakelijk’ zijn ingestapt, heb ik ook alle privézaken bij hen ondergebracht. Dat was in het begin allemaal niet zo spannend, maar inmiddels is ook het bedrijf van mijn man bij HTB ondergebracht en hebben we in de tussentijd ons eigen huis gebouwd.” Ze erkent dat advies in een complexe situatie dan wel erg belangrijk wordt: “Alles is verbonden en wat er in de praktijk gebeurt, heeft consequenties voor privé en andersom. Dan komen ze dus even ‘naar het nieuwe huis kijken’ en nemen de tijd om hier ter plekke alle mogelijkheden door te spreken. Nog steeds is de persoonlijke aandacht van HTB in zo’n situatie erg prettig! Maar als het mij niet uitkomt, kan alles ook digitaal snel geregeld zijn!”, sluit Jantine lachend af.

#htbaccountants #accountants #visievanuitvertrouwen