Bedankt voor het doorgeven van uw telefoonnummer.
U wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld.

Klant aan het woord: IRP

Klant aan het woord: IRP

Klant aan het woord: IRP

Samen uitvinden wat bij ons past… en door!

“De samenwerking met HTB accountants en adviseurs is eigenlijk per ongeluk ontstaan”, vertelt oprichter en directeur Ian Reijnders van IRP uit Oirschot. “SAB was het accountantskantoor van mijn vader, zo ben ik met hen in contact gekomen. Inmiddels zijn we 10 jaar, 4 bedrijfsoprichtingen en 2 overnames verder en is er zowel bij hen als bij ons wel het een en ander veranderd…”, lacht Ian. IRP is een relatief jonge, groeiende onderneming met een inmiddels gevestigde reputatie op het gebied van training in veiligheid, certificering en advies. Hun kracht is het faciliteren van groei bij hun opdrachtgevers. Door hun eigen groei heeft het bedrijf snel behoefte aan doorontwikkeling. “Ja! Ook in onze financiële en fiscale huishouding, legt Ian uit. “Als je begint is het allemaal redelijk overzichtelijk en ben je alleen maar bezig met je opdrachten. Op een gegeven moment merk je dat de administratie onevenredig veel tijd in beslag neemt en nog niet de informatie oplevert die je kunt gebruiken in je bedrijfsvoering.”

Aanspreekpunt

Vaste contactpersoon van IRP bij HTB is René Wijnhorst, al dan niet toevallig ook de specialist digitalisering bij het accountantskantoor. Ian vindt een vaste contactpersoon het belangrijk: “Misschien wel het belangrijkste!”, verduidelijkt hij. “Het is fijn dat je de telefoon maar hoeft op te pakken en je krijgt je antwoord. René reageert snel, geeft advies en zorgt dat we verder kunnen. Of hij dat zelf doet of collega’s inschakelt is aan hem, maar hij is onze sparringpartner. Zo verzorgt HTB de salarisadministratie voor ons en hebben ze het eerste boekhoudpakket voorgesteld en digitalisering in gang gezet. Dat wil overigens niet zeggen dat ze de wijsheid in pacht hebben. Soms lopen we tegen ontwikkelingen aan en dan leggen we een vraag neer, waar ze ook even op moeten puzzelen. Maar de oplossing komt er, soms proactief en soms reactief.”

Realtime inzicht

Voor een groeiende organisatie verandert er veel in de manier waarop de ondernemer zijn bedrijf leidt. Ian geeft aan dat dit een proces is: “In eerste instantie opereer je in het moment, weet je eigenlijk nog niet zo goed waar je naar toe wilt, maar als je verder komt krijg je de behoefte aan sturing op termijn, ga je kijken naar je doelen. Op een gegeven moment hebben we de vraag neergelegd bij René voor een digitale structuur met meer actueel overzicht in de boekhouding. Dat biedt meer ‘realtime’ inzicht in waar het bedrijf staat. Dat maakt het makkelijker om te sturen en bij te stellen. Maar voordat we het systeem hebben wat bij ons past, moeten de wensen in kaart gebracht worden. Wij geven aan wat we willen en René maakt daarin afwegingen, zoekt uit welke opties er zijn en draagt oplossingen aan.”

Vertrouwen

Ian sluit af: “Dus ook al zijn we min of meer per ongeluk bij HTB terechtgekomen, het is erg prettig dat we een vaste partner hebben waar we mee vooruit kunnen. Zij waren er toen het bedrijf in de kinderschoenen stond en nu gaan de ontwikkelingen soms sneller dan de prognose, maar uiteindelijk staat of valt de relatie met persoonlijke aandacht en vertrouwen. Dat is wat telt!”